10 tips voor socialemediabureaucraten

Social Media Bureau

Dit is de belangrijkste stap die je neemt bij het opbouwen van je social media aanwezigheid. Voordat je begint met posten, moet je je social media-aanwezigheid bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen. De beste manier om dit te doen is door een geautomatiseerde tool te gebruiken die je posts direct naar je social media profielen stuurt. De beste tool voor dit doel is BuzzSumo, die we bij Buffer gebruiken. Installeer gewoon de extensie voor uw browser en voer uw sociale media-accounts in de extensie-instellingen in. Eenmaal ingesteld, kunt u achterover leunen en BuzzSumo het werk voor u laten doen.

Wees ontvankelijk.

Het beste wat u als social media manager kunt doen, is reageren op elke post op uw social media accounts. Wees attent op de reacties die mensen achterlaten en sta klaar om in te gaan op vragen of zorgen die mensen hebben. Het maakt niet uit of de post gaat over een evenement dat u aan het plannen bent, een nieuw product dat u hebt uitgebracht of iets heel anders. Mensen zoeken interactie met u op sociale media – negeer ze niet.

Gebruik hashtags en andere tagging.

Hashtags zijn een geweldige manier om context aan berichten toe te voegen. Als een post gaat over een evenement dat je aan het plannen bent, tag er dan mee met een relevante hashtag. Repost content van anderen met relevante hashtags om nog meer context aan je posts toe te voegen.

Gebruik ook andere tagging. Voeg op Instagram de #hashtag toe in je onderschriften zodat mensen je posts gemakkelijker kunnen vinden. Voeg een bedrijfstag toe om je posts makkelijker terug te vinden op andere social media platforms.

Reageer op berichten.

Laat niet alleen een bericht op je eigen wall staan. Plaats niet alleen een bericht met de tekst: "Hier is mijn feed!". Beantwoord elk bericht op je social media accounts.

Het maakt niet uit hoe klein de reactie is – reageer erop. Zeg op zijn minst "Dank u wel!" of voeg een opmerking toe met de tekst: "We waarderen de feedback!" U kunt reageren op het oorspronkelijke bericht zodra u erop hebt gereageerd op sociale media.

Dit kan een beetje lastig zijn als iemand commentaar geeft op een oudere post of een vraag stelt die al eerder is beantwoord, maar probeer er open voor te staan. Veeg dingen niet zomaar af. Wees ontvankelijk, neem de tijd om op opmerkingen in te gaan.

This entry was posted in My Blog. Bookmark the permalink.